Центр надання адміністративних послуг: актуальні питання, виклики та перспективи!
Сьогодні у нашій рубриці «АкцЕнти ГромАди» ви знайдете відповіді на актуальні запитання щодо роботи новоствореного Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП ) Підгаєцької міської ради.
Отже, розставляємо акцЕнти над роботою Центру надання адміністративних послуг!
Щоб отримати вичерпні відповіді на запитання про проблеми, які виникають у ході роботи центру та з’ясувати шляхи їх вирішення, ми поспілкувались із начальником відділу ЦНАПу Петром Романівим.
АкцЕнти ГромАди (далі А.Г.): Петро Павлович, скажіть, будь ласка, коли було створено Центр надання адміністративних послуг у Підгаєцькій міській територіальній громаді?
Петро Павлович (далі П.П): Центр надання адміністративних послуг було створено відповідно до рішення п’ятої сесії Підгаєцької міської ради від 2 лютого 2021 року. Проте, повноцінна робота розпочалась у другій половині березня після завершення процесу формування штату та повноцінного доступу до відповідних програм.
А.Г: Які саме адміністративні послуги ви надаєте?
П.П: До нас звертаються жителі Підгаєцької громади для отримання різноманітних послуг : зареєструвати місце проживання, нерухомість, бізнес, отримати будь-який дозвіл, довідку та багато іншого. Слід зазначити, що з травня місяця працівниками ЦНАПу приймаються заяви із земельних питань та видаються рішення сесій відповідно з цих питань.
А.Г: Чи ви можете надати інформацію у цифрах про загальну кількість наданих адміністративних послуг?
П.П: Так, звісно. З початку відкриття ЦНАПу було надано 1987 адміністративних послуг, з них 1097 послуг у сфері Державної реєстрації, 416 соціальних послуг, 266 послуг Державного земельного агентства та інші.
А.Г: З якими проблемами Ви стикнулись у ході роботи?
П.П: Наш ЦНАП недостатньо забезпечений технікою, яка необхідна для якісного та швидкого надання послуг нашим жителям громади. Ми розраховували отримати субвенцію із державного бюджету, тому оформили своє клопотання щодо субвенції до Міністерство цифрової трансформації.
А.Г: Коли Підгаєцька міська рада звернулася за отриманням субвенції з державного бюджету?
П.П: Підгаєцька міська рада на початку квітня однією з перших подала в Міністерство цифрової трансформації клопотання та повний пакет документів на отримання субвенції з державного бюджету.
17-25 травня відбулись засідання комісії з відбору об’єктів, фінансування яких здійснюватиметься за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг.
А.Г: Яке рішення було прийняте комісією щодо клопотань громад і чи отримала Підгаєцька громада субвенцію?
П.П. За результатами розгляду клопотань комісією відібрано 165 громад, які у 2021 році отримають фінансування з державного бюджету на розвиток центрів надання адміністративних послуг на суму 231 млн. грн. На жаль, Підгаєцька громада в цей перелік не ввійшла і коштів з державного бюджету не отримає.
А.Г: Ви знаєте причину відмови у наданні субвенції нашій громаді і якими критеріями керувалось міністерство при виборі громад, яким відповідно надали кошти ?
П.П. За інформацією Міністерства цифрової трансформації протягом періоду прийняття клопотань та матеріалів до Мінцифри надійшли клопотання громад на загальну суму, що перевищує обсяг субвенції у 2021 році. Пріоритет надавався громадам для фінансування завершення будівництва, забезпечення обладнанням для видачі паспортних документів, посвідчення водія та реєстрації транспортних засобів центрів.
Як бачимо не все залежить він наших бажань і старань, оскільки Міністерство вирішує по іншому. Замість того, щоб рівномірно розподілити кошти по 300-400 тис. грн. між всіма громадами, що звернулися з клопотаннями, то одні отримають по 2-3 млн.грн., можливо і більше, а інші- абсолютно нічого. Відповідно наша громада опинилась в числі тих громад, що- абсолютного нічого.
Ось така, на жаль, «справедливість».
А.Г: Які ваші подальші дії та плани щодо вдосконалення роботи Центру надання адміністративних послуг?
П.П: Метою роботи ЦНАПу є задоволений отриманими якісними послугами мешканець громади. Ми стараємось забезпечити безперешкодний доступ до послуг усіх громадян, тому працюємо без обідньої перерви. Також хочу повідомити, що найближчим часом отримати будь-яку послугу стане ще зручніше, адже оплатити послуги можна буде безпосередньо в приміщенні ЦНАПу у платіжному терміналі. Ми працюємо і над розширенням переліку адміністративних послуг, адже людина- це наш основний пріоритет.
«Акценти Громади» дякують за змістовне інтерв'ю Романіву Петру Павловичу!