A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Підгаєцька міська рада
Тернопільська область, Тернопільський район

Комунальний заклад «Культурно- бібліотечний центр» Підгаєцької міської ради - наша друга рідна домівка!

Дата: 30.09.2021 09:41
Кількість переглядів: 535

 

У моїх дітей, звичайно, буде комп’ютер.

 Але спочатку вони отримають книги»

 Біл Гейтс

 

      У сучасному світі смартфонів, гаджетів, соціальних  мережей,  використання швидкісного 5G  інтернету та безпровідного зв’язку, книги,  як не сумно  це визнавати, відійшли  на другий план. Але це не про користувачів  комунального закладу  «Культурно – бібліотечний центр» Підгаєцької міської ради, для котрих книга – це найкращий друг, який завжди  порадить, розрадить і допоможе знайти відповіді  на складні запитання.

 

      Слід зазначити, що використання цифрових технологій у різних сферах життя  – це не тренд, а вимога часу і з цим слід змиритися . Приємно спостерігати як користувачам комунального закладу вдалося  поєднати у Культурно- бібліотечному центрі  такі, здавалося б на перший погляд,  протилежні поняття як читання книг і використання цифрових технологій.

 

      Цей  творчий процес абсолютно позитивно сприяє  всебічному розвитку користувачів як особистостей.  Вони вміють аналізувати та аргументувати свою точку зору і це є ознакою освіченої людини. Людини, яка має власну думку, людини, яка знає, коли сказати «Так» і не боїться сказати таке просте, але, водночас,  і складне слово  «Ні», людини з високим  рівнем IQ.  

 

        У цьому, без жодного сумніву,  є велика заслуга працівників Культурно- бібліотечного центру, які вкладають душу і серце у своїх вихованців. І справді, у КЗ «Культурно- бібліотечний центр»  Підгаєцької міської ради працюють висококваліфіковані, творчі та креативні  працівники, які вміють та знають як знайти  підхід і до дітей, і до дорослих, щоб користувачі  Культурно- бібліотечного  центру не боялись  відкрити свої серця книзі та почерпнути  для себе найбільший скарб – знання. І це все у поєднанні із цифровими технологіями, які стали невід’ємною частиною нашого повсякденного життя.

 

       З нагоди Дня бібліотекаря, «АкцЕнти ГромАди» завітали  у гості до комунального закладу  «Культурно- бібліотечний центр», щоб поспілкуватися із працівниками  та дізнатися, яким чином їм вдається мотивувати  користувачів до читання книг, щоб вони  знову і знову переступали поріг своєї другої домівки – Культурно - бібліотечного центру.

 

 

 

 

АкцЕнти ГромАди (далі А.Г:) Розкажіть, будь ласка, які послуги надає користувачам КЗ «Культурно – бібліотечний центр» ?

 

Леся Максимчак :  У нашому Культурно – бібліотечному центрі ми надаємо різні послуги аби наші користувачі цікаво проводили своє дозвілля, а саме у нас є така послуга як  « Бібліоняня», тобто до години часу ви можете залишити свою дитину і ми гарантуємо, що ваша дитина точно не буде нудьгувати та за короткий час почерпне максимум корисної інформації для себе. Великою популярністю, особливо у період жорсткого карантину, у нашому  центрі користувалась послуга «Онлайн- урок». Вчителі із різних навчальних закладів приходили до нас аби провести онлайн урок. У свою чергу, студенти користувались нашою послугою «Бузкоштовний доступ до інтернету» і приходили на свої онлайн заняття.  Також у нашому Культурно- бібліотечному центрі є «Години спілкування»  з поліцією , психологами, лікарями та дієтологами, де наші вихованці мають унікальну можливість поспілкуватися із професіоналами своєї справи і поділитися своїми проблемами чи задати наболілі запитання і отримати кваліфіковані відповіді на них.

 

 

А.Г: Ви вже згадали про карантин, то скажіть, будь ласка, які саме корективи  внесла пандемія Covid-19 у звичний режим роботи Культурно- бібліотечного центру?

 

Софія Дюг: Звичайно, пандемія внесла суттєві корективи у  режим роботи нашого бібліотечного центру. Було дуже незвично, а інколи навіть моторошно, приходити на робоче місце і цілий день не чути дитячого сміху та приємних голосів наших користувачів. Проте, весь наш колектив  креативно підійшов до вирішення даної проблеми  та знайшов шляхи виходу із не простої ситуації, в якій ми, як і всі інші опинились вперше. 

Наші працівники центру проводили«День казки», тобто читали казки онлайн,  приносили книжки нашим користувачам «на дім», а також до лікарні. Культурно- бібліотечний центр, як і всі інші заклади, працювали в режимі «онлайн».

 

А.Г: Розкажіть, будь-ласка, як відбувається поповнення книжкових фондів бібліотеки?

 

Марія Кліщ:  Основні поповнення відбуваються  через участь у грантах . Проте, є і  благодійні фонди, які  нам допомагають, а також нас завжди по мірі можливості підтримує  і  міська влада. У нас є акція «Подаруй  бібліотеці книжку» і дуже приємно, що є небайдужі громадяни, які частенько  поповнюють наш книжковий фонд.

 

P.S «АкцЕнти ГромАди» були приємно вражені, коли під час інтерв’ю до Культурно- бібліотечного центру завітала приємна жіночка поважного віку, наша землячка, котра проживає за кордоном, і подарувала декілька книг англійською мовою центру. Такими вчинками і, справді,  люди надихають інших творити добрі справи на користь громади та держави.  

 

 

А.Г: Які бібліотечні лайфхаки (поради) для успішного навчання Ви рекомендуєте школярам ?

 

           Галина Гонсьор: Я, як то кажуть не відкрию Америку, коли скажу простий, але       провірений часом лайфхак для успішного навчання  - читання книг. Адже, щоб успішно вчитися  потрібно запам’ятовувати багато матеріалу, а що, як не те саме читання розвиває пам’ять, збільшує запас слів,  вчить аналізувати прочитаний матеріал. Звичайно, не лише читання сприяє успішному навчанню школярів, а також живе спілкування – це вагомий ключ до успіху. Ми із колегами часто практикуємо різні ігри із дітьми, які розвивають  вміння працювати у команді і робимо презентації, які допомагають нашим користувачам відкрити та продемонструвати свої таланти.  Ми часто організовуємо круглі столи, де чаюємо і ділимось різними думками чи проблемами. Бібліотекар  – це, водночас,  і психолог, адже діти приходять до нас із різними проблемами та запитаннями, і вони потребують уваги та слушної поради.

 

            А.Г: Як можна отримати доступ до бібліотеки? Що потрібно для того, щоб взяти книгу? Скільки у вас користувачів?

Софія Дюг: Все дуже просто: дітям потрібно прийти  із батьками, а дорослим – з паспортом , щоб завести читацький формуляр, де буде ваша інформація. Ми обслуговуємо дітей із трьох років.  У нас 1370 користувачів: з них 650 дітей та 720 дорослих.  

 

         А.Г: Розкажіть, будь ласка, найсмішнішу чи неординарну  ситуацію, яка трапилася з Вами у Культурно- бібліотечному центрі?

 

Леся Максимчак (посміхається): Одного разу прийшла жіночка, привіталась і запитала чи є у мене кети. Я трішки здивовано глянула на неї, проте відповіла, що є, але потрібно піти додому і принести. Я уточняю, який її потрібно розмір кетів, а вона мені у відповідь каже: «Мені потрібно не кети, а письменник Гете». Жіночка отримала книгу Гете, а  усмішка ще довго не сходила з мого обличчя через такий курйозний  випадок.

А якщо говорити про неординарну ситуацію, то у нас є 85 літня користувачка, яка вивчає ази користування  комп'ютером.

 

  А.Г: Охарактеризуйте Культурно - бібліотечний  центр  трьома прикметниками.

 

              Марія Кліщ: Інформативний, домашній, веселий.

 

 

                А.Г: Продовжіть, будь ласка, фразу: Для мене сучасна бібліотека – це ...

 

               Галина Гонсьор: Сучасна бібліотека – це чистота, великий простір, який оснащений новітніми технологіями, комфорт та живе спілкування.

 

             А.Г: Як саме і чим мотивуєте читачів?

 

           Софія Дюг: Ми мотивуємо, насамперед, приязною атмосферою, читанням книг вголос та екскурсіями про цікавинки літератури. Часто включаємо проектори,  у нас працює постійна мультитека, беремо участь у конкурсах, де виставляємо творчі роботи наших користувачів бібліотечного центру та проводимо онлайн виставки. У Культурно- бібліотечному центрі існує заборона на користування мобільних телефонів  та вживання русизмів. 

 

 

         А.Г: Як виховати культуру читання? Як залучити дітей до читання?

 

         Галина Гонсьор: В першу чергу потрібно привернути увагу батьків та вчителів до бібліотеки, а ми, працівники Культурно- бібліотечного центру, вже зробимо все, що від нас залежить для виховання культури читання у дітей. Ми маємо відповідні професійні навики  і кожного дня працюємо над вдосконаленям роботи нашого бібліотечного центру.  

 

    А.Г: Щоб ви хотіли побажати своїм колегам по роботі у День бібліотекаря?

 

  Леся Максимчак, Софія Дюг, Марія Кліщ, Галина Гонсьор:  Ми хотіли б побажати всім здоров’я, злагоди, розуміння, приємного і корисного спілкування із відвідувачами та гідної оцінки нашої праці .

 

      «АкцЕнти ГромАди» щиро дякують за чудове інтерв’ю працівникам

КЗ « Культурно- бібліотечний центр», де, справді, панує тепла атмосфера по-домашньому. З нагоди Дня бібліотекаря хочеться подякувати Вам за клопітку працю та за те, що виховуєте молоде покоління справжніми Людьми та вкладаєте у них частинку своєї душі. Бажаємо Вам міцного здоров’я, благополуччя, творчої наснаги та вдячних користувачів.

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь