Як діяти, якщо продавець відмовляє у безготівковому розрахунку під час придбання товарів? .
Як діяти, якщо продавець відмовляє у безготівковому розрахунку під час придбання товарів? .
Споживач має право на вільний вибір товарів і послуг у зручний для нього час та на вільне здійснення безготівкових розрахунків з урахуванням режиму роботи та обов’язкових для продавця (виконавця) форм (видів) розрахунків, установлених законодавством України (стаття 17 Закону України «Про захист прав споживачів»)
Таким чином, відмова у безготівковому розрахунку за придбані товари та надані послуги свідчить про обмеження прав споживача та є порушенням вимог законодавства, за яке передбачена відповідальність за статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів» та статтею 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Але відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2022 р. N 894 торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків:
з 1 січня 2024 р. - провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення від 5 до 25 тис. осіб;
з 1 січня 2025 р. - провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення менше ніж 5 тис. осіб;
з 1 січня 2026 р. - фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку першої групи, торговці, які здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції.
Джерело Держпродспоживслужба