Відділ державної реєстрації Підгаєцької міської ради інформує!
Відділ державної реєстрації Підгаєцької міської ради інформує!
Алгоритм реєстрації фізичної особи-підприємця
Оскільки багато громадян виявляють намір набути статус фізичної особи-підприємця, відділ державної реєстрації Підгаєцької міської ради надає вам покрокову інструкцію щодо реєстрації ФОП, отже:
Обрати КВЕДИ та групу єдиного податку (ЄП) для ведення бізнес-діяльності.
Подати заяву на реєстрацію та перехід на єдиний податок (за необхідності). Для отримання заяви перейти за покликанням:
https://minjust.gov.ua/.../zayava-schodo-derjavnoi...
Для реєстрації фізичної особи-підприємця потрібно мати лише три документи – заяву про реєстру ФОП, паспорт та ІПН. Відкрити ФОП може будь-який громадянин України віком від 16 років і старше. Це можна зробити і шляхом відвідування ЦНАП, і в онлайн-режимі ДІЯ
(Заяву щодо реєстрації ФОП вам потрібно подати в ЦНАПі,який знаходиться за адресою: м.Підгайці, вул. Бережанська, 8
Важливо ! Хоч зареєструвати ФОП можна в будь-якому місті, де ви зараз проживаєте чи маєте намір вести бізнес, платити податки ви будете за місцем прописки чи за офіційно зареєстрованим місцем проживання. Тобто якщо ви, наприклад, прописані у Дніпрі, але відкрили бізнес у Львові, то податкові відрахування все одно надходитимуть до Дніпровської районної ДПС за місцем вашої прописки. Переселенці з тимчасово окупованих українських територій можуть зареєструвати ФОП не за місцем прописки (у деяких випадках це сьогодні зовсім неможливо), але попередньо слід отримати документ про тимчасову реєстрацію у Державній міграційній службі України.
Що таке КВЕД і як його вибрати!
Перш ніж подавати заявку на реєстрацію, необхідно вибрати КВЕД – код за класифікатором видів економічної діяльності. Це дуже важливий крок, оскільки саме КВЕД у витягу вказує на те, які послуги надаватиме підприємець або які товари продаватиме.
Повний перелік видів економічної діяльності розміщено на офіційному ресурсі.
Як обрати групу для ФОП!
Після вибору КВЕДу необхідно визначитися із системою оподаткування та обрати групу платників єдиного податку для фізичної особи-підприємця.
Сьогодні в Україні використовується дві системи оподаткування: загальна та спрощена (єдиний податок).
Загальна система підходить для великих підприємств із великою кількістю найманих працівників і значними доходами та витратами, тут дозволені будь-які види бізнесу, а розмір податку визначається відсотком від суми чистого прибутку за місяць.
Спрощена система оптимальна для невеликих бізнесів із відносно дрібними доходами та невеликою кількістю працівників. Підприємці на цій системі сплачують єдиний податок (ЄП) – фіксовану суму чи відсоток від обсягу доходу.
Підприємці, які перебувають чи то на загальній, чи то на спрощеній системі оподаткування, можуть бути як платниками, так і неплатниками ПДВ (податку на додану вартість). Бізнеси на загальній системі зобов’язані зареєструватися платником ПДВ, якщо обсяг їхнього доходу за останні 12 календарних місяців перевищив 1 млн грн (стаття 181 ПКУ). «Єдинники» можуть стати платниками ПДВ добровільно, оскільки закон не ставить перед ними таких зобов’язань за будь-якого доходу. Але це може бути вигідно, якщо ваші покупці – платники ПДВ, оскільки допоможе їм зменшити їхні податкові зобов’язання. З іншого боку, ПДВ – досить складний податок, він має багато тонкощів, тому ФОП, який планує обрати статус платника ПДВ, найімовірніше буде змушений найняти професійного бухгалтера. Для невеликих бізнесів, які хочуть мінімізувати труднощі свого переходу в легальну площину, найкращим вибором стане ЄП без ПДВ.
І нарешті Отримання виписки з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб,фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, яка підтверджує державну реєстрацію ФОП, - її отримуєте знову-таки в Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) чи за допомогою послуг онлайн-сервісу (ДІЯ).
І останній крок - подати в державну податкову службу (ДПС) заяву на витяг із реєстру платників ЄП протягом 10 днів після отримання виписки із ЦНАП.