Правила побутового обслуговування населення
Плануєте відвідати перукарню чи салон краси? На що потрібно звернути увагу в такому разі?
Держпродспоживслужба нагадує, що відповідно до Правил побутового обслуговування населення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 № 614 «Про затвердження Правил побутового обслуговування населення», в кожній перукарні або салоні краси має бути куточок споживача, в якому повинна бути така інформація:
загальні відомості про виконавця:
для юридичних осіб: найменування юридичної особи (відокремленого підрозділу), місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ, номер телефону;
для фізичних осіб - підприємців: прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), фактична адреса об’єкта надання побутових послуг, номер телефону;
офіційні веб-сайти державних органів та органів місцевого самоврядування, що забезпечують захист прав споживачів;
відомості про працівників, які обслуговують споживача (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);
перелік побутових послуг, що надаються;
зразки матеріалів та виробів (у каталогах, буклетах, проспектах тощо);
ціни і тарифи на побутові послуги, матеріали та вироби, затверджені виконавцем;
перелік категорій громадян, яким законодавчими актами установлені пільги.
Інформація надається споживачу відповідно до Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”.
Розміщений на видному і доступному місці, правильно оформлений куточок споживача наочно демонструє легальність діяльності суб’єкта господарювання, відповідальне ставлення до додержання вимог законодавства та прав споживачів, відкритість і доброзичливість до споживача суб’єкта господарювання!
Розрахунки за надані побутові послуги здійснюються в готівковій та/або в безготівковій формі відповідно до законодавства. Споживачу в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ, що підтверджує факт надання побутової послуги. У разі часткової оплати після кожної завершеної та сплаченої операції з надання побутової послуги споживачу видається розрахунковий документ.
випадку порушення суб’єктом господарювання, що надає перукарські послуги, законодавства про захист прав споживачів споживач може захистити свої права таким чином:
звернутись з письмовою заявою до адміністрації перукарні з пропозицією виправити недолік;
у разі невирішення питання адміністрацією закладу звернутись зі скаргою до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем розташування суб’єкта господарювання;
звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів до суду. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Згідно зі статтею 22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.