Інформація від Головного управління ДПС у Тернопільській області
Керівництво ДПС Тернопільщини провело зустріч із АППУ
У Головному управлінні ДПС у Тернопільській області відбулася робоча зустріч за участю в. о. начальника ГУ ДПС в області Руслана Цвігуна, заступниці начальника Марії Мельник та представників Територіального відділення АППУ в Тернопільській області, зокрема голови тервідділення Івана Іскерського.
Під час зустрічі учасники обговорили новації податкового законодавства, запроваджені Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».
Ключовим питанням було застосування суб’єктами господарювання, зокрема фізособами – підприємцями, реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій.
Так, в. о. начальника Головного управління ДПС у Тернопільській області Руслан Цвігун зазначив, що пріоритетом податкової служби є доведення до представників бізнесу, фізичних осіб – підприємців, органів місцевого самоврядування інформації щодо важливості застосування РРО/ПРРО, проведення з ними роз’яснювальної роботи щодо переваг відповідного програмного забезпечення.
Учасники заходу також визначили шляхи покращення взаємодії ДПС та бізнесу, обговорили проведення ряду спільних заходів.
Майже 131 млн грн акцизного податку надійшло до місцевого й державного бюджетів від платників Тернопільщини
Упродовж січня-липня цього року до місцевих бюджетів області надійшло 52,2 млн грн акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів. Зокрема, 34,4 млн грн надійшло від продажу алкогольних напоїв, 16,2 млн грн – від продажу пива та 1,6 млн грн – від реалізації тютюнових виробів.
Нагадаємо, що відповідно до норм Бюджетного кодексу акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, зараховується до міських, селищних, сільських бюджетів та бюджетів об’єднаних територіальних громад.
Ставка цього податку визначена в розмірі 5 відсотків із кожної одиниці проданої алкогольної продукції чи тютюнового виробу.
До державного ж бюджету суб’єкти господарювання області за сім місяців цього року спрямували 78,7 млн грн акцизного податку. Варто зазначити, що на території Тернопільської області здійснюють діяльність 16 підприємств-виробників підакцизної продукції, які є платниками акцизного податку до державного бюджету.
Структуру акцизного податку до державного бюджету складають надходження:
- від виробництва горілчаної продукції – 55,2 млн грн;
- від виробництва пива – 8,3 млн грн;
- від виробництва спирту – 200 тис. грн;
- від виробництва електроенергії – 11 тис. гривень.
У який термін зобов’язані стати на облік нерезиденти?
Головне управління ДПС у Тернопільській області повідомляє, що відповідно до п.п. 14.1.122 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), нерезиденти – це іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України.
Пунктом 64.5 ст.64 Кодексу визначено, що нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва (далі – нерезиденти), зобов’язані стати на облік у контролюючих органах.
Відповідно до п.60 підр. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» нерезиденти (іноземні компанії, організації), які здійснюють господарську діяльність на території України та/або які до набрання чинності цим Законом належно акредитували (зареєстрували, легалізували) на території України відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, і станом на 1 січня 2021 року не перебувають на обліку в контролюючих органах, зобов’язані протягом трьох місяців подати до контролюючих органів документи для взяття їх на облік у порядку, встановленому пунктом 64.5 статті 64 цього Кодексу.
Разом з тим, наказом Міністерства фінансів України від 08.02.2021 №62 (далі – Наказ № 62), який набув чинності 19.03.2021, внесені зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588.
Пунктом 2 Наказу №62 встановлено, що нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, та на дату набрання чинності цим наказом не перебувають на обліку в контролюючих органах, зобов’язані протягом двох місяців з дати набрання чинності цим наказом подати для постановки їх на облік документи, визначені пунктами 4.2, 4.4 розділу IV Порядку обліку.